torsdag, juli 02, 2009

Rapport från värmen




Jag gillar inte värmen och trivs inget vidare nu. Men det lär gå över inom de närmaste dagarna säger de kloka meteorologerna. Nåja, en del säger så. Andra säger nåt annat, men jag väljer vem jag vill tro på. Det blir lite lättare då att stå ut. Som sagt, Bengt Sändh hade inte helt fel i alla sina visor ;-) Sälarna ovan låg mest och njöt av solen på Skansen i tisdags. Sån är alltså inte jag. Den lilla älgkalven hade däremot kollapsat i skuggan. Han är nog en närmare kompis till mig.

Idag har pappa fyllt år. 71 år ung är han och vi blev bjudna på smörgåstårta, sallad och jordgubbar med grädde. Mums.

Igår kom vi alltså hem från Stockholm. Det var varmt där också, men vi hade det bra. Fjäderholmarna, Skansen, Gröna Lund, Asian Pong Resaturant, Sven-Bertil Taube och Towa Carson (!) hann vi med. Riktigt mysigt, fast som sagt, varmt. Det tyckte nog järvarna också för de ville inte visa sig.
Och nu till det jag vill skryta lite med: JAG GJORDE DET! JAG ÅKTE INSANE! OCH DET VAR DET VÄRSTA JAG HAR VARIT MED OM I ÅKATTRAKTIONSVÄG! MEN JAG GJORDE DET! :-)
I morgon blir det värre. Då ska jag göra nåt jag aldrig har velat göra. Jag gör det för att vara hygglig, men det blir under protest. Är någon nyfiken så kan jag tipsa om att sportredaktionen på SR Kalmar är skyldig till spektaklet. Jag svär mig fri. Det är inte mitt fel! Fast usch vad man känner sig som en klassförrädare :-(

Inga kommentarer: