onsdag, mars 26, 2008

Begåvat. Suck.

Goe liberalen låg igår kväll och läste reklambladen från stadens alla reklambladsproducerande affärer. Vilken oerhörd mängd med papper den hanteringen medför! För det mesta hamnar ju allt direkt i pappersåtervinningen. Det är återigen dags för skylten "Ej reklam, tack". Men, det var inte det jag skulle berätta den här gången utan en helt annan sak. Till slut kom han nämligen fram till sidan med djurmat. Lika generös som alltid så frågade han mig om jag ville ha kattmat.

Kattmat???
1. Jag är allergisk mot katter. Alltså har vi ingen katt.
2. Jag är vegetarian. Kattmat brukar innehålla kyckling, fisk eller nåt annat dött.

Det skulle jag upplysa liberalen om. Det gjorde jag inte. Istället kläckte jag ur mig följande:

"Jag tror inte det finns några vegetariska katter"

Begåvat. Jag kände att nåt var fel redan innan orden hade lämnat glappet under näsan. Ändå hann jag inte stoppa dem.

Godnatt politikern. Relax. Får man rekommendera sig själv att ta in på vilohem??

6 kommentarer:

Mats sa...

LusseKATTER är väldigt vegetariska.
Själv spisar jag just nu vegetarisk lasagne...mmmmmmmm

Pierre Edström sa...

Jag tror att det finns en påse lussekatter kvar hemma fortfarande. Oj vad sugen jag blev.

Rödstrumpan...det gäller att alltid vara beredd på svåra frågor. Som politiker får man aldrig slappna av. Inte ens i halvsovande tillstånd :-p

Birgitta Axelsson Edström sa...

Frågan om jag vill ha kattmat sorterar knappast under rubriken "Svåra frågor"... Fast fräsa ifrån kan jag!

Lussekatterna är nog utsprungna ur frysen tror jag, men som vanligt tog de längre tid att äta upp än dina russinfyllda saffransbullar. Fråga min mamma om vilka som är godast!

Välfunnet av Mats dock att relatera till lussekatter. Vegetarisk lasagne är också gott!

Mats sa...

Som bagare sedan snart 30 år så föredrar jag russin i katterna.
Favorit är mina saffransprinsar dock.

Birgitta Axelsson Edström sa...

Vad är saffransprinsar?
En förmodligen avslöjande fråga från en glad amatör... ;-)

Mats sa...

Forma runda bullar som du lägger så pass tätt att de jäser ihop, grädda.
När de svalnat penslar du med smält smör och strör på strösocker.
Frossa!