onsdag, maj 23, 2007

Rapport från skurhinken och flyttvagnen

Fy sjutton så trött man blir av att flytta! Och fy sjutton för alla grejer sedan forna dagar som man inte har haft vett att göra sig av med tidigare. Och fy sjutton för att vi var tvungna att städa den nya lägenheten också.

Men visst är det roligt att börja på nytt i en ny och större lägenhet där det finns luft, rymd och ljus! Det finns dock ingen nätuppkoppling ännu, så det blir lite tyst på bloggen ett tag till. Även partiets uppkoppling har nämligen bestämt sig för att krångla, så jag är ordentligt avstängd från cyberspace frånsett de tillfällen då jag kan låna kommunalrådets dator (som t ex just nu). Men hav tröst! Jag återkommer på denna sida med nya rapporter när kommunikationsproblemen är avhjälpta.

Och när städningen av den gamla lägenheten är klar förstås, suck. Sånt hör inte direkt till favoritsysselsättningarna när vårsolen och värmen tittar fram på allvar, men jag skulle aldrig drömma om att lämna en smutsig lägenhet efter mig. Fram med skurspannet bara!

Inga kommentarer: