söndag, januari 21, 2007

Heja Leksand, nya tag!

Idag har vi varit på hockey, Nybro mot Leksand i Victoriahallen. Tyvärr gick resultatet åt fel håll. Nybro vann efter förlängning med 4-3. Jag KAN INTE hålla på Nybro. Naturligtvis ligger mitt hjärta närmast Leksand, men de räckte inte till idag. Snyft. Medan man sitter där på läktaren och förfryser tårna kan man låta tankarna vandra en del, och då kan man börja undra över en del lustigheter. Exempelvis: Varför hejar jag på ett lag där kd-ledaren spelar (Hägglund) eller hette han nåt annat i förnamn än Göran? Och hur får man ihop min klasskamp med att Leksand har Wallenberg med i laget? Tja. ;-)

Heja Leksand! Det är bara att bryta ihop och komma igen.

4 kommentarer:

Mats sa...

Som vanligt åkte Leksingarna till Nybro utan skridskor och man får skämmas.
Det värsta var dock att även Borlänge fick stryk. Enda glädjen var Arsenal mot ManU.
När det gäller politiken så måste det till ett par nya lagledare och ett steg tillbaka till vad som en gång var. Det spåret som tåget växlats in på är inte den resan jag tänkte mig.
Heja Brage

Birgitta Axelsson Edström sa...

Ja, Arsenal gör sitt jobb i alla fall. Alltid något.
Vi får väl se vad som händer på politikområdet. Det som oroar mig är den tystnad som råder från oppositionshåll. Om man inte skriker och lever rövare nu, när ska man då göra det?? Nåja, jag antar att även jag borde skrika högre...
Heja Leksand i alla fall. Hopas de tar skridskorna och huvudena med sig till nästa match.

Nicke Grozdanovski sa...

Hur fasiken kan man hålla på Leksand när vi har ett såna Vikingar i Nybro. ;-)

Birgitta Axelsson Edström sa...

Ja, det är inte vikingarnas fel att jag inte kan hålla på Nybro...