onsdag, december 06, 2006

Att synas och finnas

Nu får det vara slut på osynligheten! Var är mitt kära parti? Varför syns vi inte? Visst är det mesta rött ändå så här års, men är det inte att överdriva att inte synas alls?

Orättvisorna står som spön i backen, skillnaderna mellan välbeställda och underbetalda ökar, arbetsrätten utmanas, arbetslösa straffas för arbetslösheten och rasismen finns numera till och med i öppen form i våra parlamentariska församlingar. Varför känns det då som om man är ensam om att skrika??

Idag har vi (jag och mina två partikamrater i fullmäktige) skickat in en insändare som är riktad mot våra nya motståndare i Kalmarpolitiken. När den är publicerad i tidningarna ska jag lägga in den även här. Det är viktigt att stå upp för de demokratiska värderingarna. Jag hoppas att fler gör det.

Men åter till partiet. Det är ju nu vi har möjlighet att växa! Snälla goa kamrater, var med och ta chansen!

En sak til: Tomten syns fast han inte finns. Jag hoppas att det inte kommer att finnas anledning att säga: Vänstern finns fast den inte syns. Då är nämligen risken stor att vi inte kommer att finnas heller.

Inga kommentarer: