onsdag, oktober 16, 2019

Resultat Höstmys 2019


Så har det blivit dags att tacka alla som bidrog till att vi kan skicka hela 11 350 kronor till Operation Smile. Pengarna samlades in under vårt arrangemang Höstmys igår den 15 oktober i Falkenbergsskolans aula. Medverkade med körsång gjorde Badrumskören under ledning av Lage Olsson, vi i Vox Communis samt PRO-kören Kalmar under ledning av Marianne Fransson. För musiken stod Konstantin Shakov, Christer Svensson och Åke Eklund. Solister med den äran var Anette Yrrlow (Badrumskören) och Claes Brodin och Helena Juneberg (Vox Communis). Vi fick också information från fantastiska Andrea Berg som alldeles nyss har varit ute på uppdrag för Operation Smile i Malawi. 

Jag vill tacka alla givare och alla som var där och såg till att kvällen fylldes med glädje, hopp, skratt, gott fika och en massa musik. Tack körerna Badrumskören och Vox Communis som stod för välfyllda fikabord! Tack också till lokala media som uppmärksammade vårt initiativ.

Vi är säkra på att varenda krona kommer komma till nytta i arbetet med att ge barn födda med läpp-och gomspalt möjlighet till värdiga och mänskliga liv. Så snart jag är fri från den förkylning som saboterar min tillvaro just nu (och tyvärr även igår men då tror jag att jag slapp feber i alla fall) så ska jag se till att hela insamlingen når Operation Smile.

TACK ALLA!



Inga kommentarer: