söndag, juni 23, 2013

Sommartider, hej hej!

Nu börjar det kännas som sommarledighet på riktigt, även om inte alla pusselbitar ser ut som de brukar. Midsommarhelgen lider mot sitt slut och värmen börjar komma. Vi har till och med fått uppleva ett par ljumma kvällar, något som vi inte fick alls förra sommaren. Det är skönt! Kanske är det just de ljumma kvällarna som är den största tjusningen med sommartider. Långa kvällar utomhus i frisk men ljummen luft, lite kubbspel och ett glas vin. Om man kunde slippa myggen vore det ännu bättre ;)

Byte av mobiltelefon och e-postadress har fungerat bra hittills. E-posten har väl inte riktigt alla fattat än, men det kommer nog så småningom. Än kan jag läsa båda adresserna, men inte så länge till tänkte jag. Den gamla mobiltelefonen saknar jag av förklarliga skäl inte alls. Jodå, visst har jag själv lite svårt att komma ihåg det nya numret när jag har haft det andra sedan 2003, men det går bättre och bättre dag för dag, precis som vi sjunger i Vox Communis. Den stora skillnaden är annars att jag nu har en mobiltelefon som inte är ång- och remdriven. Den har en hel rad med finesser. Man kan gå ut på nätet med den, läsa mail i den och använda knappsatsen när man är i samtal. Just det sistnämnda är ganska viktigt numera när allt går ut på att man ska trycka ett eller två eller stjärna-stjärna när man ska kontakta myndigheter eller kundtjänst. Inget av det funkade med den där pinsamma historien som sedan ett par veckor ligger nedpackad på partiexpeditionen, men så där blir det ju när man måste välja det som inte kostar nåt. Och ni alla som har försökt att nå mig på det gamla numret, kolla upp det nya istället. Det bör gå bättre ;) Och Folktandvården, som jag ska besöka i morgon, har nog skickat påminnelsesms till skrivbordslådan den här gången, i fåfäng tro att det blir läst. Det blir det inte, inte av mig i varje fall, men jag lovar att meddela mitt nya nummer när vi ses i morgon! Det är ju inte direkt så att man längtar just dit (speciellt inte efter röntgenproceduren....), men det är en himla välbehövlig kontroll man får, och det ÄR skönt efteråt :)

Ja, jag har bytt mobilnummer och e-postadress, men jag har inte bytt vare sig parti eller identitet. Kristen, feminist, körledare, kantor och vänster tänker jag förbli så länge jag själv kan överblicka, oavsett vad andra tror eller tänker. Kampen för en bättre värld tänker jag fortsätta att föra tillsammans med människor som vill väl, andra väljer jag bort. Sommaren får bli en tid till tanke och reflektion, både över det som varit och över det som komma skall, vad det än är. Visst känns det spännande, mitt i all ovisshet och oro. Det är blandade känslor, minst sagt, och de måste bearbetas. Om jag känner mig själv rätt blir det många böcker (tips mottages tacksamt!) lästa i sommar :) Sommartider, hej hej!

Inga kommentarer: