söndag, maj 03, 2009

Helgfunderingar

Jaha, så var det dags igen. En fotbollsmatch i snålblåsten på Fredriksskans B-plan tålde inte jag och här tillbringar jag därför en strålande söndag med en varm riskudde runt nacken. Suck. Det kunde väl ändå ha blivit vinst för hemmalaget så hade det ju varit lite större vits med utflykten för min del. Jag skulle ju ha simmat nu på morgonen med goa dottern medan goe liberalen gjorde sitt in-door-walking-pass och sedan njutit av solen ute. Tji fick jag. Förhoppningsvis är det bättre i morgon. Veckan som kommer består nämligen av mer jobb och åtaganden än vanligt, så det gäller att vara fit for fight. En liten sjukdomsvinst kan vara att strykhögen blir angripen av någon annan, kanske ;-)

Budgetarbetet tuffar vidare. Jag vet ju hur vi inom majoriteten tänker, så där finns inte mycket att undra över. Hur oppositionen resonerar är desto mer spännande att fantisera kring. Man undrar hur de ska få fatt i de 123 miljoner som saknas i deras kassa, men de kanske är mer kreativa än man har sett tidigare denna gång. Kanske har de en sedelpress för hemmabruk på konstruktionsstadiet? En liten tanke bara: Försök inte med 30-lappar ens om det blir Anders Borgs vackra profil på dem. Det funkar liksom inte. Det är lite lättare att lyfta telefonluren till den snåle hr Borg och be om mer resurser till den kommunala välfärden. Folks behov av välfärd blir nämligen inte mindre bara för att vi har en lågkonjunktur.

Inga kommentarer: