onsdag, april 29, 2009

Tappat nycklar?

Idag har det varit sommar. Jag cyklade in till jobbet utan jacka. Premiär för säsongen! Det var skönt att jag var lite avkyld vid ankomsten. När jag kom dit stod det nämligen en hel pall med EU-material som skulle bäras upp för den slingriga trappan. Dagens träningspass blev därmed avverkat :-) Nytta förenat med nöje? Nej, nytta förenat med svett ;-)

Vid korsningen Norra vägen-Galggatan på vägen in hittade jag emellertid en nyckelknippa. Vad sjutton gör man? Det var bara nycklar och en tagg som såg ut som den jag hade när jag hyrde lägenhet av Kalmarhem. Inget speciellt som man kunde identifiera den efter. Ja, jag lämnade in den till polisen som skulle lägga den i lådan "upphittat", inget mer. Både polisen och jag hoppas att nån kommer och frågar efter sin tappade knippa. Mer kan vi ju inte göra. Om du som läser detta har tappat nycklar idag i Kalmar- Kolla hos polisen! Kanske var det dina nycklar jag hittade?

Inga kommentarer: