måndag, december 01, 2008

Platt-TV?

Goe liberalen har i tre års tid tjatat om en platt-TV. Jag har aldrig fattat finessen med en sån, men Sveriges Radio Kalmar har förstått problemets art och vikt. Se länken http://www.sr.se/kalmar/nyheter/artikel.asp?artikel=2478241

Tydligen är det så att det inte heller i det här fallet hänger på storleken längre. Nu är det andra finesser som gäller. Vi får väl se vad Tomten kommer med i år ;-)

Förresten tycker jag de flesta TV-program är rätt platta så det jämnar ut sig om jag ser dem i en tjock-TV. Men kanske har goe liberalen varit ett snällare barn än jag i år så att han får som han vill?

Fast egentligen är det här ett äkta i-landsproblem. Och jag trivs bra med min gamla Tandberg-tjock-TV inköpt 1997 för 2990 ynka kronor. Den har inte krånglat en enda gång. Peppar, peppar, ta i trä! Annat var det med den svindyra vita exklusiva Salora-TVn jag hade innan. Den blev sjuk vid varje advent i ett par års tid men tillfrisknade efter jul ända tills den lade av med det också under 1997. Den var iväg på reparation flera gånger.

Alltså, varken storlek, utseende eller pris bestämmer funktionalitet, popularitet och kvalitet hos en TV. Hoppas att Tomten också har hajat det.

Inga kommentarer: