måndag, december 17, 2007

Time flies!

Time flies.... Så här före jul hopas arbetsuppgifterna både hemmavid och på jobbet. Bloggandet får stå åt sidan. Det är bara naturligt. När man inte sitter vid datorn mer än högst fem minuter åt gången så blir det svårt att formulera något blogginlägg som ger någon vettig information. Nu har jag dock lite tid över här på vår iskalla partiexpedition.

Sedan sist har vi hunnit med en himla massa. I helgen var vi i Åtvidaberg och hälsade på goe liberalens släkt. Eftersom man aldrig vet hur vädret är och vi för inte så länge sen var nära att köra rakt in i en älg just på vägen till Åtvid så valde vi att åka kollektivt med tåg denna gång. Det tog tid, men hör och häpna, tidtabellen höll såväl dit som hem! SJ är inte totalt hopplösa i alla fall! Sen känns det lite bättre att skona miljön en aning och låta bilen stå.

Lucia har det också varit. Traditionsenligt har jag varit ute på Ingelstorpsskolan och övat med eleverna där och i torsdags var det den stora dagen. En av tärnorna fick offra några hårstrån i lågorna, men i övrigt gick det riktigt bra. Men, klockan sju en mörk luciamorgon är nog inte min allra bästa tid... Längtan till en varm säng är riktigt stark just då. Där är jag lite avundssjuk på lantbrukseleverna som har vanan inne att stiga upp tidigt. Själv är jag en otroligt utpräglad kvällsmänniska som skulle vilja sova bort varje morgon. Fast ni kan ju fråga goe liberalen. I hans ögon kan jag sova när som helst, bara TVn är på :-)

Politiskt har det varit allt annat än lugnt. Styrelsemöte, nämndsmöte med avslutning, gymnasiestyrelsemöte, bolagsstyrelsemöte, gruppmöte, presidieberedningar, andra möten... Idag är det fullmäktige då det stora kommunala besparingspaketet ska klubbas, i stor enighet från höger till vänster. Ska det se ut som alltså. Jag tror vad jag vill om den frågan. Under ytan kan det finnas vad som helst.

Men, den stora begivenheten sedan sist var vår JULKONSERT den 11 december. Den blev en riktig höjdare! Aktiv Fritids kör heter numera Vox Communis (kommunens röst) och det var första gången vi framträdde under det namnet.Det var jättekul! Nu var det ju inte bara vi som framträdde, utan vi delade scenen med de duktiga ungdomarna i Stage4you (musikgymnasiet i Torsås) som imponerade stort. För vår del blev det också succé (ursäkta skrytandet men jag bara måste!). Med extranummer och allt blev det en oförglömlig kväll. Jag hoppas att alla åhörare tyckte detsamma. Tack till alla sångare och musiker som förgyllde vår dag! Nu ska vi försöka köra en liten minivariant på Landstingshuset på torsdag också, och sen är det julledigt på sångsidan. Det har alla förtjänat! Fast visst längtar man tillbaka till övningarna i januari?

2 kommentarer:

Nicke Grozdanovski sa...

Önskar dig och din familj en riktig God Jul

Mats sa...

Instämmer med föregående talare.
Merry Christmas