fredag, februari 10, 2012

Blundande och med ändan före

Nu har jag fått en reaktion på min förra insändare om omsorgen och bemanningen inom demensvården läs här. Svaret från nämndens förste vice ordförande (KD) ser ni här.

Jag har just skickat iväg ett svar. Jag försöker vara snabb med såna. Jag tänker inte återge mitt svar här och nu utan inväntar Barometerns publicering. Jag kan dock istället översiktligt konstatera att KD inte på något sätt överraskar:
  • Skattesänkarpolitikens effekter och konsekvenser vill man varken förstå eller beröra.
  • Begreppet ansvar betyder olika beroende på om det är KD eller rödgröna som har det.
  • Om man skäms för sitt eget agerande kan man försöka dölja det genom att kasta paj på andra.
  • Att gå blundande med ändan före in i framtiden är vanligt bland borgerliga politiker men är sällan en framgångsrik strategi i det långa loppet.
Som sagt var.

Inga kommentarer: