lördag, januari 14, 2012

Obekväma åsikter



















Det finns dom som inte tycker som jag. Ja, visst är det fullständigt obegripligt??? ;-) Jag som ALLTID har rätt? För så är det ju, helt enkelt. Annars skulle jag ju inte tycka som jag gör, och jag skulle inte heller tala om det. Åsikter som man har men som man inte kan stå för kan man ju knappast vara stolt över, och då tycker man väl att man själv har fel. Eller nåt. Men sån är alltså inte jag. Jag tycker en himla massa, och jag skäms inte för det heller. ;-)

Alltså, då är det lika bra att jag talar om en del (fast bara en del förstås) obekväma åsikter:
Jag gillar (utan inbördes rangordning) bland annat 
  • riktig vinter
  • snö
  • kyla
  • min goa familj
  • kamratskap
  • solidaritet
  • mitt nystämda piano
  • generositet
  • blommande novemberkaktusar i januari
  • kärlek
  • hösten
  • Vox Communis
  • saklighet
  • Ninjafeministerna
  • ärlighet
  • tulpaner på köksbordet när julen har städats ut
  • glädje
  • multifärgade LED-belysningar
  • ordning
  • kyrkan
  • rosalila lysande körsbärsträd
  • jul
  • lucia
  • advent
  • musik
  • städade badrum
  • quornfilé
  • broccoli
  • orgelspelningar
  • mascarponeost
  • frisk luft
  • små bilar
  • färgade värmeljus
Jag gillar INTE (utan inbördes rangordning)
  • våren
  • sommaren
  • missunnsamhet
  • värme
  • förkylningar
  • dogmatism
  • mygg
  • gnagare
  • gnäll
Det kanske blev lite mycket på en gång? Men det är nog lika bra. Så behöver dom som inte tycker som jag bli upprörda på ett tag. Och även om man inte tycker som jag så kan man väl ändå konstatera att det finns väldigt mycket mer som jag tycker om än som jag ogillar? Det är väl i varje fall EN positiv egenskap?


Inga kommentarer: