tisdag, januari 03, 2012

God fortsättning!

Nu börjar vardagen närma sig. Det märks på e-posten och telefonen som börjar vakna upp så sakteliga. Möten bokas in, intervjufrågor ställs och nedräkningen har inletts. Snart anfaller jobbet på bred front igen, och jag är inte helt säker på att jag har hunnit med tillräckligt mycket avkoppling för att krafterna ska kunna samlas för ännu en termin i demokratins tjänst, men det får väl gå. Det trista är att det är ett helt år till nästa jul. För en julnörd som mig är det läääääänge att vääääänta. Än är det dock en helg kvar, trettonhelgen, den tid då de tre vise männen nådde fram till barnet i krubban som föddes på juldagen. Då, tretton dagar efter födelsen, överlämnade de sina gåvor till den nyfödde kungen. Under denna helg år 2011 håller Vänsterpartiet kongress och ombuden ska välja ny, eller nya om man bestämmer sig för att ändra stadgarna, partiledare. Valberedningens förslag är Jonas Sjöstedt, även han liksom jag född på juldagen. Vilken trio va? ;-) Jag hoppas att det blir en inspirerande kongress och att framtiden blir ljus:-)

Stormen börjar nu ryta utanför fönstren. Tågtrafiken ställs in. Det kan ställa till problem för dottern som via järnvägen ska ta sig söderut i morgon efter en julledighet hemma hon sin gamla moder. Är det fler än jag som tycker att stormarna kommer oftare och oftare? Men först ska vi ha en mysig hemmakväll och njuta av de röda ljusen och julgranen som står så grön och grann i stugan, trots att den saknar grenar på ena sidan och var 100 kr billigare än de andra som såg "rediga" ut. Det ni!


God fortsättning på 2012!

Inga kommentarer: