tisdag, november 17, 2009

Alla har rätt till ett luciatåg!

Mycket att göra är bara förnamnet så här års. Förberedelserna inför advent och jul börjar och samtidigt är det högtryck i det politiska livet och värre lär det bli. Att sedan en visdomstand spökar får väl anses vara grädde på moset i det stora hela. Efter torsdagens nämndsmöte var jag så trött att jag nästan sluddrade när jag kom hem. En stackare ringde som ville ha en åsikt från mig vad gäller kurkopolitiken men han fick inte många vettiga ord av mig. Ibland blir man helt enkelt FÖR trött. Tänk att man ska behöva bli nästan 45 innan man fattar att man i såna lägen ska säga stopp och be folk återkomma en annan dag vilket jag faktiskt gjorde. På sätt och vis har jag kanske ändå blivit klokare med åren.

Å andra sidan hindrade inget mig från att åta mig ännu ett luciatåg som jag börjar öva med i eftermiddag. Det är efterfrågan på pianospelare vid juletid och alla har väl rätt till ett luciatåg?

Inga kommentarer: