måndag, november 20, 2006

Varning för halka!

Jag måste förstås varna för golvet i Gallerian! Liberalen och jag var där och åt idag (liksom halva kontoret på ett av stadens försäkringsbolag. De såg allt lite oroliga ut...) . Golvet var, och är väl fortfarande, snorhalt! Alla som gick därinne såg ut som Bambi på hal is. Någon måste ha blandat ihop rengöringsmedel med teakolja och tagit fel, för det där var inte en lyckad kombination.

Eller är det så att någon medvetet vill förbereda oss på den kommande kylan och ishalkan? Vill någon sälja skodobbar? Eller är det nån ny ortopedfirma som har öppnat i stan och försöker ragga kunder? Eller är det, som goe liberalen föreslog, så att killen som gick med skurhinken medvetet har preparerat golvet så att han får äran at hjälpa stackars strandsatta tjejer med höga klackar genom att leda dem igenom huset? Sjutton vet! Jag vet i alla fall att jag av någon outgrundlig anledning för en gångs skulle tog rejäla kängor idag utan klackar. Bra kvinna reder sig själv! Så även idag.

3 kommentarer:

Pierre Edström sa...

Ja det var glatt värre på lunchen. Men visst blir man misstänksam när man ser golvsåparen själv eskortera yngre damer över det hala golvet. Snacka om utstuderat raggningsknep ;-)

Birgitta Axelsson Edström sa...

Var det du som tipsade???

;-)

Pierre Edström sa...

Näe har aldrig kommit på det knepet själv. Jag kör mer med meddelanden på lappar under möten :-p