måndag, november 06, 2006

Nötter med mera

Idag är det en spännande dag! Vi har sammanträde för första gången med nya fullmäktigeförsamlingen. Nåja, de flesta ansiktena lär man ju känna igen, men ett par nya är det i alla fall. Ett nytt parti finns ju också med två mandat. Det ska bli intressant att se hur detta nya parti väljer att agera. Kvällens möte innehåller väl inte direkt några jättestora principfrågor, men nog kan det bli debatt ändå. Två interpellationer har den borgerliga sidan lyckats producera. Rolf Wahlberg (m) frågar om seniorboende och Inger Hilmansson (fp) om vitalisering av fullmäktige. Vi får väl se om det blir någon diskussion värd namnet. Den sistnämnda är rätt intressant, men jag tycker att analysen är något snedvriden att de föreslagna åtgärderna är mindre verksamma. Min inställning är att det knappast är brist på teknikinköp och på "Gyllene stolen"-frågor som gör fullmäktige ointressant för åhörare. Jag tror att förklaringen är betydligt enklare men också betydligt mer smärtsam för oss som sitter i fullmäktige. Hilmansson vågar tydligen inte se det och kan därför inte heller leva därefter.

Idag är också första dagen jag kan använda min nya dator fullt ut! Det är också spänande. Speciellt nu när den har hakat upp sig i CAPS LOCK-läge och jag inte vet hur man gör för att ändra det...

Fast mest spännande blir nog den fotografering som ska ske av samtliga fullmäktigeledamöter före sammanträdet i eftermiddag. Undertecknad ståtar med en första klassens svullen överläpp. Undrar hur den stackars fotografen ska lösa det... Å andra sidan hade det varit värre om detta hade hänt för en månad sedan så att hela bröllopsfotograferingen hade blivit förstörd dessutom. Jag är arg ändå. VARFÖR FINNS DET NÖTTER???? :-(

Inga kommentarer: