lördag, augusti 01, 2009

Ingen blå tidning idag

Oj då, Barometern blev visst sur på mitt inlägg om deras ledarsida igår. Idag fick jag nämligen ingen tidning från dem. Men jag klarar mig, vi prenumererar ju på röda Östran också. Där finns ju Melodikrysset också, så morgonen var räddad.

Ha ha, jag fick tag på en Barran ändå lite senare, och kan konstatera att hjärnsläppet för ledarsidan inte har gett sig. Idag skriver man nämligen att LAS ska skrotas. Ja ja, jag vet att tidningen är ultrakonservativ så jag är egentligen inte förvånad. På måndag lär de skriva att vi bör avskaffa skolplikten, återinföra skolagan eller avveckla det skattefinansierade socialförsäkringssystemet i sin helhet.

Fast det kommer jag väl inte att kunna läsa. Efter det här inlägget lär jag inte få någon Barometern på hela nästa vecka. Men då kommer jag att kräva mina prenumerationspengar tillbaka, högt och offentligt.

Inga kommentarer: