onsdag, augusti 13, 2008

Borg vs Odell

Jag hörde att det höjs röster inom (kd) för att byta finansminister. De är missnöjda med Anders Borg (m) och vill istället ha Mats Odell (kd). Ja, det är inte många som jag har förtroende för i regeringen, men Anders Borg är i varje fall en konsekvent moderat som jag uppskattar för hans tydlighet. Man vet var man har honom och vad han tänker säga (även om det förstås är nåt man aldrig kan ställa upp på). Dessutom har han en attityd som är tilltalande, och det tjänar vi alla politiker på. Politikerföraktet ska inte späs på, men det gör det så länge vi har pampbeteende och översittarfasoner bland våra förtroendevalda.

Men Mats Odell (kd), nääää.... Ska (kd) ha honom på en annan post så lär de få skynda sig. Häromveckan läste jag nämligen följande på text-TV:

"Chippen" till Saudiarabien
Odell till Finland

Undrar vilket kontrakt Odell fick och för vilket lag han ska spela?
;-)

3 kommentarer:

Pierre Edström sa...

....och Lars Ohly till Ryssland ;-)

Birgitta Axelsson Edström sa...

Det där är rent önsketänkande, min goe liberal. Lars Ohly ska inte dit och det har inte text-tv kommenterat heller. Du ska inte tro att han lämnar landet när han så väl behövs här! ;-)

Mats sa...

Odell? Herreje som Krösa Maja skulle sagt.