fredag, februari 16, 2007

Hur gör vi?

Det händer en hel del i vår värld. Jag förstår att det kan vara svårt att avgöra vad som ska få de största rubrikerna i våra olika mediakanaler. Några exempel: Zlatan förklarar att hans "nej" till spel i fotbollslandslaget står fast. På en av våra kvällstidningars hemsidor är det den största nyheten. Skandalerna kring Britney Spears finns omnämnda överallt, hela tiden. Idag var det visst en bild på den nya bebisen som skulle dra till sig läsare. Anna Nicole Smith har dött under oklara omständigheter. Jag undrar hur länge man kan mjölka ut historien om hennes liv och död. Tragiskt är det. Suck. Lika tragiskt är det att sånt fångar folks intresse i så stor utsträckning. Dubbelsuck.

Det finns ju så mycket viktigt att engagera sig i! Hur sjutton ska vi göra för att komma dit???

1 kommentar:

tomasrj sa...

Du missade Gynnings bröstoperation. Man har snart ingen koll på vem som har plantaten inne och vem som har dm ute...

För övrigt så undervisar jag mina elva-åringar i IT och sökteknik. En av mina uoogifter löd: Vilka är Aftonbladets och Expressens huvudrubriker just nu? Det var när jag såg svaren som jag insåg att nämnda tidningar inte går att använda i undervisningen längre. Ena rubriken handlade om någon som hade genomgått ett könsbyte. Den andra tidningen hade en smygfilmning i damernas omklädningsrum. Jag fick förklara vad könsbytesoperation var för någåt, men det rynkade de på näsan åt och tyckte var "äckligt".