tisdag, november 26, 2019

Tack Östra Småland för de gångna åren!

Här är den, min allra sista insändare i Östra Småland, publicerad den 27 november 2019. Det är med tungt sinne jag inser att Kalmar kommer att bli bra mycket fattigare framöver.



Det är med stor sorg jag konstaterar att Östra Småland läggs ner. Vad vi behöver i vår alltmer enkelriktade värld är möjligheten till fler perspektiv, inte allt färre. Nu försvinner en mediaröst som har bidragit till allmänbildning och mångfald. Det blir tomt.

Jag vill tacka Östra Smålands medarbetare och ledning för trevligt, uppmuntrande och positivt bemötande genom åren. Vi som arbetar med kultur i den mer folkliga sfären kommer att sakna bevakningen. Jag som insändarskribent kommer att sakna insändarsidans alltid vänliga attityd till alla de texter av skiftande karaktär som så gott som alltid publicerats. Vår framtid kommer att bli fattigare.

Det är en sorgens dag. Tack för de gångna åren!

Birgitta Axelsson Edström
Kalmar



Inga kommentarer: