söndag, maj 13, 2007

Besvikelse

Skithelg. Tre Kronor höll inte för trycket (och ligger nu helt rättvist under mot Ryssland med 3-0 i match om bronspengarna). The Ark gjorde så gott de kunde men hade hela Balkan, Östeuropa och Centraleuropa emot sig. Hur sjutton kan en ukrainsk teletubby med aluminiumfolie och urtaskig skoltyska placera sig på andra plats? Liberalens telefonröst kan ju inte ha gjort hela skillnaden... Det hade inte ens räckt om vi hade skickat ABBA, Europe eller Roxette, vi hade hamnat på plats 18 i alla fall. Besvikelse är bara förnamnet.

Kvällen då schlager-EM dog utspelade sig i Helsingfors. Snyft.

Fast Serbien var bra, och Vitryssland bättre. The Ark borde varit topp tio. Det är min åsikt, och den är så här dagen efter riktigt hopplöst ointressant.
:-(

6 kommentarer:

Pierre Edström sa...

Och vem kom närmast segraren med sin röst kanske? Är det inte bra att hela gamla Warszawapakten är med i ESC nu eller? Fast du kanske hellre vill hålla tävlingen inom EU rödstrumpan? Hej plåtniklas från Ukraina :-p

Pierre Edström sa...

Heja plåtniklas menar jag förstås. Varför glömmer jag alltid en bokstav när jag skriver på din blogg? ;-)

Mats sa...

Vitryssland var boooring men Ukraina var lite käck i alla fall.
The Ark var topp 10 men inte mer.
Jag höll på Ungern.
Hade vi skickat ABBA så hade vi vunnit, tro mig.
Sämst var Armenien, huvva om den vunnit eller Rumänien.
Have a nice day

Birgitta Axelsson Edström sa...

Sanningen är ju att öst lägger ner oerhört mycket mer jobb än väst (med undantag för Sverige) på sina bidrag, och den kvalitetsskillnaden märks tydligt.

En annan sanning är att ALLA grannröstar.

En tredje sanning är att Sverige har för få grannar, oavsett ABBA eller The Ark.

Och för det fjärde: Håll politiken utanför, liberalen! :-(

tomasrj sa...

Jag höll på Herreys!

Birgitta Axelsson Edström sa...

Tomas, det gjorde jag också, men det var 1984... Jag hr till och med imiterat dem med guldskor och allt på ett par tillställningar på den tiden då det begav sig! ;-)